تبلیغات
برق فشار قوی - یک راه حل برای چند مسئله
 
برق فشار قوی
علم+اخلاق=انسانیت/علم-اخلاق=؟
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نیما ایرانی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : نیما ایرانی

رفع اشکال از شارژر های صنعتی

در چند روز گذشته بایکسری اشکالات در دو عدد از شارژر های صنعتی برخورد کردم که مناسب دیدم برای استفاده دیگران بروی وبلاگم قرار بدم.

این دو مشکل برای دو عدداز شارژرهای جهاد دانشگاهی و توسکا فاز بو جود آمد.


مشکل اول از این قرار بود بعد از یک قطع برق نسبتا طولانی وقتی که همه چیز به حالت عادی بر گشت
شارژر در سرویس قرار نگرفته و هردو کنتاکتور موجود در پنل توضیع که برق dcرا به باطری ها وصل می کردندبطرز وحشتناکی شروع به قطع و وصل می کنند یکی از پرسنل برق برای جلوگیری از فلاش زدن کنتاکتورها برق تغذیه آنها را قطع می کند که در آن شرایط چاره ای جز این کارندارد.
بعد از مراجعه به محل دو مطلب مهم می باشد یکی زمان ودیگری رفع اشکال توجه مرا جلب میکند.
ابتدا هر دو شارژر را از نظر مشکل ظاهری برسی میکنم خوشبختانه هیچ مشکلی ندارند.بدون این که کنتاکتورهای موجود در تابلو توضیع را وصل کنم به نوبت هر کدام از شارژر ها را وصل میکنم. هیچ مشکلی ندارند. شروع به ولتاژ گیری می کنم.هر دو شارژر در خروجی حدودا 120 ولت دارند.ولتاژ باطری ها تقریبا 114 ولت است.در ظاهر هیچ مشکلی نیست.اما به محض وصل کردن تغذیه کنتاکتورها بازهم مشکل نمود پیدا می کند.ابتدا  LV  بعد از آن CHF روشن و به دنبال آن HV روشن می شود و شارژر از کار می افتد.
در این حالت من سه کار می توانم انجام دهم
1.نقطه LV را روی ولتاژ کمتری تنظیم کنم
2.ولتاژ شارژر را تا 114 ولت کم کنم و کم کم آنرا بالا ببرم
3.حد جریان را در حد مینیمم تنظیم کنم
خوشبختانه شارژر مورد نظر 110 ولت بود واین نوع شارژر معمولا برای جریان های خیلی بالاتر از مصرف معمولی خود ساخته می شوند و پتانسیومتر جریان آنهادر حد نرمالی تنظیم می شود مورد دیگر ریسک بالاتر کار با جریان نسبت به ولتاژ است
پس تصمیم گرفته شد
 ابتدا LV روی 110 ولت تنظیم شد
برای جلوگیری از جریان زیاد ولتاژ خروجی شارژر را روی 115 ولت تنظیم میکنیم
در مرحله بعد با توجه به شارژ شدن باطری ها وپایین آمدن جریان شارژ ولتاژ را کم کم بالا برده و نقطه LVرا بالا برده تا به نقطه مورد نظر برسد


مشکل بعد که در شارژر جهاد دانشگاهی بود فیوز کردن آن بعد اتصال برق ورودی بود بعد از  ولتاژ گیری مشخص شد که باز هم اشکال از دشارژ بیش از اندازه باطری ها وتنظیم نبودن پتانسیومتر محدود کننده جریان است .
این مشکل هم با کنترل پله ای جریان و ولتاژ رفع شد

توجه مقدار کم کردن ولتاژنباید از حد مجاز بیشتر شود





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 05:46 ق.ظ
Very good article. I'm dealing with many of these issues as well..
دوشنبه 21 فروردین 1396 12:05 ب.ظ
Ahaa, its nice discussion on the topic of this piece of writing at this
place at this web site, I have read all that,
so at this time me also commenting here.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر